Zurbó Dorottya
rendező
Zurbó Dorottya (1988, Budapest) első egész estés dokumentumfilmjét ‘A monostor gyermekeit’ (társrendező), – amely egy Bhutánban játszódó intim családtörténet – 2017-ben az IDFA – Amszterdami Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál elsőfilmes versenyszekciójában mutatta be. A film azóta több, mint 40 nemzetközi fesztiválmeghívást kapott (True/False, Ambulante, San Francisco IFF, MoMA DocFortnight). Első önálló rendezői debütálása a ‘Könnyű leckék’ (2018) című dokumentumfilm, amely egy szomáliai kamaszlány magyarországi beilleszkedéséről szól. A film a Locarnói Filmfesztivál Kritikusok Hete 2018 versenyszekciójában került bemutatásra. A film azóta több, mint 40 nemzetközi fesztiválon szerepelt (Sarajevo IFF, Camden IDFF, Thessaloniki IDF, HotDocs) és 2019-ben elnyerte a Magyar Filmkritikusok Díját a dokumentumfilm kategóriában. A ZagrebDox Fesztiválon a Movies that Matter Emberjogi Díjjal is kitüntették, itthon pedig moziforgalmazásba került. ‘A boldogság ügynöke’ (társrendező) című hamradik egész estés dokumentumfilmje a nagy presztízsű Sundance Filmfesztivál World Cinema Documentary versenyszekciójában került bemutatásra. A filmet azóta több, mint 20 fesztiválon vetítették (CPH:Dox, Sheffield, HotDocs, Thessaloniki, DocsBarcelona) és 18 országban moziforgalmazásba kerül. A film közönségdíjat kapott San Franciscoban és New York-i Margaret Mead Filmfesztiválon. Továbbá Legjobb Film Díjat nyert az olasz Biografilm Fesztiválon és a lengyel Millenium Docs Against Gravity Fesztiválon is elnyerte a Zsűri Különdíját. Dorottya 2021-ben doktori fokozatot szerzett a Színház-és Filmművészeti Egyetemen és a rangos európai DocNomads Joint Master programban tanít.


Arun Bhattarai
rendező, operatőr és koproducer
Mielőtt független filmes lett, öt évig dolgozott a Bhutáni Broadcasting Service televíziósrendezőjeként. A DocNomads dokumentumfilm-rendező mesterképzés első évfolyamán végzett 2014-ben. 2017-ben az IDFA-n mutatta be első, Zurbó Dorottyával közösen készített egész estés dokumentumfilmjét, ‘A monostor gyermekei’ című alkotást. Legutóbbi rövid dokumentumfilmje, a ‘Mountain Man’, amely Bhután egyetlen gleccser kutatójáról szól, elnyerte a legjobb pitch díját az If/Then Global Short Pitch-en az IDFÁ-n (2019), és az IDA-XRM Media inkubátor program támogatásával készült. A filmet bemutatták többek között az IDFA, a DOC NYC, a Chicago Film Fesztiválokon. ‘A boldogság ügynöke’ (társrendező) a második egész estés dokumentumfilmje a nagy presztízsű Sundance Filmfesztivál World Cinema Documentary versenyszekciójában került bemutatásra. A filmet azóta több, mint 20 fesztiválon vetítették (CPH:Dox, Sheffield, HotDocs, Thessaloniki, DocsBarcelona) és 18 országban moziforgalmazásba kerül. A film közönségdíjat kapott San Franciscoban és New York-i Margaret Mead Filmfesztiválon. Továbbá Legjobb Film Díjat nyert az olasz Biografilm Fesztiválon és a lengyel Millenium Docs Against Gravity Fesztiválon is elnyerte a Zsűri Különdíját. Saját, Sound Pictures nevű produkciós cége kreatív dokumentumfilmekkel foglalkozik.
Szakonyi Noémi Veronika
producer
Filmrendező és producer. Nemzetközi kapcsolatok szakon tanult Magyarországon és Németországban, majd ösztöndíjjal kezdte filmes tanulmányait a Pekingi Filmakadémián. Miután elhagyta Kínát, a Színház- és Filmművészeti Egyetem dokumentumfilm-rendező MA szakára jelentkezett, ahol 2015-ben szerzett diplomát. 2017-től 2018-ig a NYU Tisch School of the Arts filmkészítés MFA programjában tanult ösztöndíjjal. Jelenleg a budapesti székhelyű Match Frame Productions nevű cégét vezeti alkotótársával, Vincze Máté Arturral, ahol társadalmi problémákkal foglalkozó dokumentumfilmeket és kisjátékfilmeket készítenek. Első nagyjátékfilmje rendezőként a Hat hét 2022-ben a Szarajevói Filmfesztiválon mutattak be, majd több nemzetközi és hazai fesztiválon nyert díjakat, többek között a Tallinn Black Nights Filmfesztivál Just Film Nagydíját és a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál Nagydíját. Szakonyi producerként jelenleg három egész estés dokumentumfilmen (A boldogság ügynöke, Hiányzó 10 óra, Lánykor), egy virtuális valóság élményen (M10H VR) és egy AR darabon (If These Streets Could Talk) dolgozik, rendezőként pedig Szilánkok című dokumentumfilmjét készíti.


Vincze Máté Artur
producer
A Színház- és Filmművészeti Egyetem televíziós műsorkészítő szakán diplomázott, majd tanulmányait a dokumentumfilm-rendező mesterszakon folytatta. Itt ismerkedett meg Szakonyi Noémi Veronikával, akivel azóta folyamatosan együtt dolgoznak. 2014-ben közösen alapították a Match Frame Productions nevű produkciós céget, amely dokumentumfilmek és kisjátékfilmek gyártásával foglalkozik. Vincze Elválasztva című diplomafilmje egy öt gyermekét elvesztő vér szerinti szülő és egy felkért nevelőszülő kapcsolatát mutatta be. A filmet több fesztiválon vetítették, valamint része lett a Társaság a Szabadságjogokért gyermekvédelmi kampányának. 2017-ben felvételt nyert a New York Egyetem Tisch School of the Arts Filmkészítés MFA programjába, ahol három évig rendezést tanult ösztöndíjjal. Az egyetem utolsó évében Graduate Associate állásban segítette a tanári kar munkáját, és filmvágást oktatott az elsőéves diákoknak. Rendezőként többek között a Lánykor című hpsszú távú, 12 évet felölelő dokumentumfilmen dolgozik, amely a nemzetközi örökbefogadást mutatja be.
Sass Péter
vágó
A Színház-és Filmművészeti Egyetem Film- és Videóvágó szakán tanult. Kezdetben egy, a Magyar Televízióval szoros kapcsolatban álló külső filmkészítő stúdióban dolgozott 1992-ben, ahol főként televíziós magazinműsorokat készített. 1995-től szabadúszóként reklámfilmeket vágott, illetve több dokumentumfilm, kis- és nagyjátékfilm köthető a nevéhez (Bakkermann – 2008; Káin gyermekei – 2014; Könnyű leckék – 2018; Becsúszó szerelem – 2020, Visszatérés Epipóba – 2020). Gyakran dolgozott együtt Forgács Péter médiaművésszel (Monomotapa and The Game – 2006; Miss Universe 1929 – 2007; Von Hofler vagyok – 2007; Saját halál – 2008; Hunky Blues – Az Amerikai Álom – 2009; Honeyland – 2011; Politzer Saga / Rumbach – 2020). Számos díjat nyert filmbeli munkáiért itthon és külföldön is.


Tóth Anna
line producer
Tóth Anna 2013-ban végzett az ELTE Filmtudomány MA képzésén. Többféle projektben dolgozott már, de a dokumentumfilm és ismeretterjesztő film műfaja különösen közel áll a szívéhez. Producere volt a Teljes szívvel és az Ali, a magyar jezidi című dokumentumfilmeknek, line producere a Tobi színei, a Nyugati nyaralás és A boldogság ügynöke című alkotásoknak. Továbbá részt vett az AMC (Spektrum) saját gyártású Tabukról tabuk nélkül c. dokumentumfilmes sorozatában és produceri és gyártási oldalon dolgozott több játékfilmben (pl. Nagykarácsony, Foglyok, Szép csendben, Genezis, Tegnap) és animációs projektekben (pl. Hajótöröttek, Tesók) is. Jelenleg többek között a Máról holnapra és az Idősebbek is elkezdhetik című dokumentumfilmek és a Szélanya gyermekei című egész estés animációs film fejlesztésén dolgozik producerként.
Várhegyi Rudolf
hangmérnők
Számos animációs film, tv film, reklámfilm és játékfilm felvevő- és stúdióhangmérnöke. Gyakorlati tevékenységét a Magyar Filmgyártó Vállalatnál kezdte. Jelenleg a 4CUT Studiónál dolgozik, és a SET mellett tanít a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán és a Werk Akadémián is.
Csinibaba (1997) – sound recordist, 6:3, avagy játszd újra Tutti! (1999) – sound recordist, Zimmer Feri (1998) – sound recordist, S/he (2003) – sound, Szent Iván napja (2003) – sound engineer, Le a fejjel! (2005) – sound recordist, Fiúk a házból (2004) – sound, Magyarfutball, a 91. Perc (2006) – post-production sound, A herceg haladéka (2006) – sound recordist, A két bolyai (2006) – sound, Dekameron 2007 (2007) – sound, Magyarok az űrben (2008) – post-production sound, Bahrtalo, jó szerencsét! (2008) – sound, A sírásó (2010) – sound, Cathrine magánélete (2010) – sound, Methamorphosis: Immersive Kafka (2010) – sound, Zimmer Feri 2. (2010) – sound mixer, Fehér kard (2012) – sound, Hőskeresők (2013) – sound mixer, A rajzoló (2014) – post-production audio, Muszter (2014) – sound, A kivégzés (2014) – sound, Káin gyermekei (2014) – sound editor, Rimbaud (2013) – sound mixer


Bohács Tamás
hangmérnők
A Budapesti Színház- és Filmművészeti Egyetemen kezdte tanulmányait Mozgókép Hangrendező BA szakon (2011-2014), Erasmus program keretén belül meglátogatta a Potsdami Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF-ot, ezt követően Norvégiában, a Den Norske Filmskølenben végezte el a Sound Design Mesterképzést (2015-2017).
Tagja a Magyar Dokumentumfilmesek Egyesületének (MADOKE) és konzulens a DocNomads Joint Master képzésben. 2020 óta az INFAZE Studió vezetője.
Több nemzetközileg elismert projektben vett részt, mint például „Egy nő fogságban (2017)”, „Visszatérés Epipóba (2020)”, „Anyáim története (2020)”, „Tobi színei (2021)”, „Too Close/Apropierea (2022)”, és „A boldogság ügynöke (2024)”.